fredag 28 januari 2011

Jubileum

Tjohoo! Den här bloggen fyller ett år. Ett helt år. Precis just nu. Det trodde jag aldrig. 341 inlägg (342 nu då) har det blivit. Mest en massa skräp, förståss. För mig är det fullkomligt obegripligt att någon annan än jag själv faktiskt orkar tugga i sig vad jag dumpar här.

Skrivandet har alltid varit en oerhört viktig del i min mentala hygien. Om någon sedan läser det eller inte spelar inte såvärst stor roll. Kanske. Men detta är det första avstjälpningshörn utan yrkesmässiga förtecken där jag faktiskt utger mig för att vara mig själv.

Och då blir det ju extra kul att det finns ett antal sinnen som faktiskt frivilligt (för det är så jag tolkar det - rätta mig gärna om jag har fel) och mer eller mindre dagligen besöker denna utmark i cyberrymden.

Stort tack för det. Och skyll er själva. Inga planer på att ge upp och inga planer på att fortsätta. Inga planer. Så länge det finns lust och tid fortsätter svadan. Inspiration, kallades det visst. Och som livet och världen ser ut just nu så finns det ju milt uttryckt gott om sådan.

Just den kommande veckan är emellertid lite speciell. Jag har ju gått och gift mig och sådär. Och när man gör det finns det ju en sedvänja (märk: sädvänja är något annat) att man tar sin mot bättre vetande relativt nygifta hustru i hampan och drar iväg en sväng. Så nu drar vi en liten repa.

Bloggen då? Jo - jag tänkte såhär: När jag träffade den där frugan så hände det en massa saker. Och naturligtvis som alltid när det händer en massa saker så skriver jag. Och den här gången hände det ju logiskt nog mer än vanligt. Jag skrev på ett annat ställe på den tiden. Hursomhelst så tänkte jag att jag tar lite skåpmat därifrån och stoppar här sålänge.

Hejsålänge.

1 kommentar: