lördag 12 mars 2011

Full fart...

Äntligen hände det något! Och inte bara något vad som helst utan en alldeles äkta. Riktigt. Färsk. Fantastisk. Ljuvlig (kan knappt andas längre). En... Det är för underbart för att säga, nästan. Tusentals döda i bästa fall. Mänskligt lidande utan gränser. Hem som spolas bort, båtar som försvinner. Till och med KÄRNKRAFTVERK SOM EXPLODERAR. Finns det något underbarare?


Vid besök på aftonbladets hemsida kunde jag till min förvåning konstatera att jag inte ändrat inställningarna för zoom i min webbläsare.

Sjukt. Rättigenom sjukt. Att det värsta som kan hända är det absolut bästa? Det är så sjukt att jag blir förbannad. Riktigt och uppriktigt jävla förbannad. Inte på de människor som sorgligt nog sätts att följa linjerna utan på de makter som spelat på deras svaga strängar och byggt dem ett egotempel att skapa sin framgång på andras elände. Det finns hopp för dessa människor men inte för själva media .Media kan dra åt helvete. Innan de drar oss alla dit. Tack.

Och till dig som undrar om det finns något alternativ. Tänk förihelvete. Är det värt att ta in skiten? Det syftar enbart till att göra dig paralyserad. Rätt. Åthelvete mycket mer hanterbar. Att frivilligt ge upp din egen förmåga att tänka, känna efter och se vad som händer till förmån för någons skeva agenda. Att frivilligt och för att inte sätta sig på tvären lägga sig ner att dö på kommando "av säkerhetsskäl". Köp inte skiten. Gå ut och grilla korv istället. Tack, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar