fredag 1 april 2011

Internationella mediadagen

Jag tycker att första april skulle kunna bli dagen då media firas. Dagen då lögnen inte bara är tillåten utan faktiskt är lite av en sport. Vi firar idag aprilskämtet media med lögnen om dess tillförlitlighet och dess objektivitet. Gärna högtidligt med en de omogna stjälarnas strålkastar-suktande självbildsretuscheringsgala i praktklass. Spännande att se vem som plockar hem dyngbaggen för mediaåret 2010/2011 års bästa lögn...

Själv hade jag parkerat en snöskoter på sjöbotten under den tidiga morgonens jakt på en förrymd gris på tunn is. Något som förhöll sig häpnadsväckande rimligt för en icke försumbar handfull bekanta. Det fick mig på något sätt att känna mig unik. Kanske är det just den hisnande känslan i att andra faktiskt äter lögnerna som driver medievärldens lydigt människoföraktande mellanlager.

Det var egentligen bara det. För den som vill läsa mer idag har Carl Norberg i vanlig ordning skrivit ett riktigt bra inlägg. Likaså Gunillasolara.


Tog mig friheten att sno Carls bild också.

Så. Då knallar vi in i Q2 2011. Det är ju ganska ofta utpekat som en verklig vändpunkt i människans historia. Tiden då Människan 2.0 släpps, till och med. En ny och förbättrad humanoid med till fullo restaurerade emotionella och sociala förmågor toppat med features som fritt tänkande, tolerans och skördandes frukten av sina egna positiva känslor och tankar. Vilket releaseparty det kommer att bli. Var och en bär möjligheten till en "anytime upgrade". Mata bara in licensnyckeln nedan:

"PEN-GAR-ÄRE-TTB-EDR-ÄGE-RI!-DET-SOM-KÄN-NSR-ÄTT-ÄRR-ÄTT"

Aktiveringsprocessen kan ta några månader men när den väl startat kommer du gradvis att kunna använda de nya insikter och features releasen innehåller. Sannolikt kommer även vissa metafysiska servicepacks att automatiskt installeras under utrullningsprojektet. Även de stackars kärlekslösa ynkryggar (jo, jag uttryckte mig faktiskt så) som vidmakthåller lögnerna kan mata in koden. Alla kan. Det är det som är det fiffiluriga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar