Satt på ett tåg några timmar häromveckan tillsammans med ett sällskap managementkonsulter. Det för egen del förespeglade arbetet kunde härtillföljd ej genomföras – däremot fylldes mitt block raskt av deras vokabulär:
”Är det viktigt att lyfta fram den där lilla biten, eller ska vi ta det i det här stora sammanhanget?”
”Favourable Pricers”
”Fyfan, han är ju lika gullig som han Simon på femman” (vid yttrandet av detta från vad som borde varit (den manlige) projektledaren började den överhängande delen män i sällskapet skruva på sig och en något konstlad tystnad inträdde.
”Dela med dig för att slipa vision och skapa idérum”
”[kundnamn bortretucherat, men det handlar om ett helsvenskt statligt namn] General Plan”
”Innovativ post-it-workshop”
”Viktigt att verka påläst. Vara inläst, menar jag…”
”det är där man kan känna att…”
”Torres Dropfriesling är det ju inget direkt tvivel om”
”Research Progress-sammanhang”
”Marketing ROI och Budget Central”
”Strategiska order”
”Det är nog bra om vi kör ett Initial Statement också”
”Ett Visual Statement och vår vision”
”On Track, så att säga”
”Några Key Challanges”
”Det ledande, det mest respekterade och sånt – det är nog att ta sig vatten över huvudet”
”Fräscht”
”En klämmig slogan blir ju lätt så… Klatchig… Och vad betyder den egentligen?”
”Någonstans måste vi börja att propagera ner”
”Utifrån våra prioriteroingar”
”Dynamik, för fan. Dynamik!”
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar