onsdag 18 augusti 2010

Gäsp

Det kändes inte riktigt rätt vid tiden, men jag resonerade som så att om alla som jag tycker om har tagit sprutan så vill jag inte stå här som ensam överlevande. Lite baklänges men ändå rationellt, inte sant?

Att det nu börjar komma observationer av sömnsjuka kopplat till Pandemrix [SvD] känns som den naturligaste sak i världen. Det skämtades vilt om att det var en Zombie-kur när kampanjen drog igång. Drog igång - det var ju roligt ;-)

Varför blir folk mer och mer allergiska? Och hur kan det komma sig att molnen ofta är vinkelräta linjer över himlen? Och vad gör alla de fyrmotoriga, omärkta planen utanför flygkorridorerna?

Om jag sett då vad jag vet nu har observerat så hade jag aldrig kommit i närheten av sprutan. Men den är bara en del i programmet. Övriga komponenter snurrar på högvarv de flesta dagar men underligt nog, och sannolikt till frustration hos kampanjens dirigenter sker ändå ständiga uppvaknanden. En spännande tid.

Allt är en del av allt. Helheten är högst beroende av densamma. Vad som än händer så måste det hända för att vad som inträffar ska kunna inträffa. Och även om det delar sig i två för varandra onåbara delar så skall allt detta till för att ett avstamp och en dämpad fortsättning ska kunna få sina rätta dimensioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar